Παναγιώτης Στασινάκης – Βιολόγος

Παναγιώτης ΣτασινάκηςΚάποτε γεννήθηκα στη Χαλκίδα. Η αλήθεια είναι πως έχω απολαύσει πολλές ώρες πηγαινέλα στην όμορφη παραλία της πόλης μου, αλλά ποτέ δεν τη χορταίνω.

Τελείωσα το Βιολογικό του ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη), ενώ ζούσα μία επιτυχημένη φοιτητική ζωή. Ακολούθησε ένα πέρασμα από το Παστέρ, εργασία στην ελεύθερη αγορά (κοινώς φροντιστήρια), για να καταλήξω το 2004 να διοριστώ (αφού προηγουμένως είχα συμμετάσχει στον ΑΣΕΠ).

Έτσι ξεκίνησα ένα μικρό ταξιδάκι: Σίκινος (νησί, Κυκλάδες), Δημητσάνα (ορεινή Αρκαδία), Μαντούδι (Βόρεια Εύβοια), Νέα Αρτάκη (λίγο έξω από τη Χαλκίδα) και από το 2008 βρίσκομαι στην Αθήνα. Τη διετία 2008-2010 ήμουν αποσπασμένος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο γραφείο της Βιολογίας, ενώ το 2011 απέκτησα οργανική θέση στο 4ο Λύκειο Ζωγράφου. Αααα, ξέχασα να πω πως την ίδια χρονιά απέκτησα και τον μικρό Κωνσταντίνο ο οποίος μου χαρίζει μοναδικές στιγμές χαράς και εκνευρισμού.

Από το 2004 μέχρι σήμερα, έχω ασχοληθεί με διάφορα θέματα που αφορούν την εκπαίδευση. Έχω ολοκληρώσει ένα Μεταπτυχιακό, Διδακτορικό (και οι δύο μεταπτυχιακοί τίτλοι αφορούν τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, με εστίαση στη Βιολογία), ενώ όταν γίνεται κάποιο ενδιαφέρον συνέδριο προσπαθώ να έχω κάποια ομιλία. Έχω συμμετάσχει σε διάφορες ομάδες παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού, κατάρτισης προγραμμάτων σπουδών, αξιολόγησης διδακτικού υλικού, επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ενώ το 2012 ήμουν μέλος της Ελληνικής αποστολής στη Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας όπου κερδίσαμε ένα χάλκινο μετάλλιο και έναν έπαινο. Το 2013 στη Βέρνη τα πήγαμε ακόμα καλύτερα: επιστρέψαμε με δύο χάλκινα και δύο επαίνους, την καλύτερη επίδοση που είχε ποτέ η Ελληνική αποστολή. Ακόμα και σήμερα εξακολουθώ και είμαι ο Εθνικός Συντονιστής για τη συμμετοχή της χώρας μας στη Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας.

Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να πιστεύω πως η πεμπτουσία της εκπαίδευσης βρίσκεται μέσα στη σχολική τάξη: εκεί που έχεις να διαχειριστείς 25 νέους ανθρώπους, έτοιμοι να σε αμφισβητήσουν, να σε παρακολουθήσουν ή και να αδιαφορήσουν για όλα αυτά που λες. Μία τέτοια διαχείριση είναι πέρα από οποιαδήποτε διδακτική ή παιδαγωγική θεωρία. Εκεί μέσα συνήθως στήνω διάφορες έρευνες σε θέματα διδακτικής, οπότε όταν αυτές παίρνουν σάρκα και οστά και ολοκληρώνονται συνήθως παίρνουν τη μορφή εργασίας είτε σε συνέδριο είτε σε κάποιο επιστημονικό περιοδικό (ενδεικτικά, «Investigating Greek Biology Teachers’ Attitudes towards Evolution Teaching with Respect to Their Pedagogical Content Knowledge: Suggestions for Their Professional Development«, «Modeling of DNA and Protein Organization Levels with Cn3D Software«).

Και μην ξεχάσω: η ιστοσελίδα μου (μία από τις πολλές που έχω και διαχειρίζομαι) που σχετίζεται με τη Βιολογία, βρίσκεται με τον τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση«.

Αρέσει σε %d bloggers: