Erasmus +KA229 : Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο Gudmundrå skola, Kramfors, Σουηδία

Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο : “Cultural heritage as a catalyst of creative entrepreneurship” πήρε μέρος στην 5η και τελευταία Διεθνή Κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε από τις 23 Φεβρουαρίου έως την 1 Μαρτίου 2020 στην πόλη KRAMFORS της Σουηδίας, στο σχολείο Gudmundrå skola.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου η κα Δέσποινα Κυριακάκη, φιλόλογος και συντονίστρια του προγράμματος, η κα Βασιλική Γεωργούλα, φιλόλογος και τέσσερις μαθητές της Β΄ Λυκείου (Κ. Δημάκα, Α. Καλπάκη, Γ. Καραλής και Μ. Παντιώρας). Συμμετείχαν επίσης καθηγητές και μαθητές από την Κροατία (συντονιστικό σχολείο), την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Σουηδία (σχολείο υποδοχής).

Την πρώτη ημέρα στο σχολείο υποδοχής, καθηγητές και μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν από κοντά και να ξεναγηθούν στους χώρους του συγκροτήματος. Οι μαθητές αντάλλαξαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους σχετικά με τα εργαστήρια με θέμα την ξενάγηση και την κατασκευή ειδών χειροτεχνίας τα οποία παρακολούθησαν στη χώρα τους. Ακολούθησε γεύμα στη τραπεζαρία του σχολείου και στη συνέχεια, οι μαθητές, σε διεθνείς ομάδες,  παρασκεύασαν ποικίλα παραδοσιακά σουηδικά γλυκά. Έπειτα, παρακολουθήσαμε τη νεανική μουσική παράσταση “Οne for all and all for one” της οποίας η θεματολογία ήταν σχετική με τους παγκόσμιους στόχους (Agenda 2030) για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με γεύμα που παρέθεσε το Σχολείο υποδοχής με τη σύμπραξη του Διευθυντή του Σχολείου υποδοχής, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Στην πρώτη αυτή συνάντηση, ενθουσίασαν το κοινό οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου με τη ζωτικότητα και  το κέφι τους στην εκτέλεση ελληνικών παραδοσιακών χορών.

Τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες επισκέψεις:

  • Στον όμιλο Mondi, μια διεθνή εταιρεία συσκευασιών και χαρτοποιίας, που συνεργάζεται με εταιρείες όπως η ΙΚΕΑ και η Pringles.
  • Στην παλιά εκκλησία Ytterlännäs που χρονολογείται από τον 13ο αιώνα.
  • Στο Μουσείο Μαγισσών (Häxmuseet)
  • Σε επαγγελματική Σχολή (Folkhögskola)
  • · Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Vasternorrlands, το οποίο διατηρεί, αναπτύσσει και καθιστά διαθέσιμη την πολιτιστική κληρονομιά και το πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής.
  • Στη σοκολατοποιία Jeltsje’s Chocolate Pralines, όπου παρακολουθήσαμε την παρασκευή γλυκισμάτων με οργανική σοκολάτα.
  • · Στη Höga Kusten Bridge, μια γέφυρα ύψους 180 μέτρων και μήκους 1867 μέτρων, την 4η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ευρώπη.

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια στο σχολείο, στα οποία οι μαθητές εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες. Αξιοποιώντας το υλικό που συνέλεξαν τις προηγούμενες ημέρες κατά την ξενάγησή τους σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Αctionbound, προκειμένου να  δημιουργήσουν έναν τουριστικό οδηγό που προωθεί τη σουηδική πολιτιστική κληρονομιά. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους στο Αμφιθέατρο του Σχολείου, αφού παρακολούθησαν μια δεκαπεντάλεπτη μουσική παράσταση από νεαρά άτομα με αναπηρία. Από την άλλη, οι καθηγητές συζήτησαν για τη μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος και για τις επικείμενες εργασίες για την ολοκλήρωσή του.

Στις 28 και 29 Φεβρουαρίου επισκεφτήκαμε την πρωτεύουσα της Σουηδίας, τη Στοκχόλμη, όπου θαυμάσαμε το ιστορικό της κέντρο (Gamla Stan), έναν από τους πλέον καλοδιατηρημένους μεσαιωνικούς οικισμούς της Ευρώπης που χρονολογείται από το 1252, το βασιλικό παλάτι (Royal Armory), το Δημαρχείο, το Μουσείο Νόμπελ, το Σκανδιναβικό Μουσείο και το Μουσείο Wasa.

Κλείνοντας, το ταξίδι μας στη Σουηδία μας έφερε σε επαφή με μια πολύ διαφορετική εκπαιδευτική πραγματικότητα ως προς τους εκπαιδευτικούς στόχους και τα μέσα. Και αυτό ήταν ανεκτίμητο.

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος Erasmus+ του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αρέσει σε %d bloggers: