Erasmus+ KA229: Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο PETRIK LAJOS TISZK, Ουγγαρία

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο “EuroDigiCultHer ”, το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου πήρε μέρος στην 2η Διεθνή Κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 18 Φεβρουαρίου 2022 στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, στο σχολείο PETRIK LAJOS TISZK.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου ο κ. Ευάγγελος Κυριακός, καθηγητής κοινωνικών επιστημών, ο κ. Παναγιώτης Κουτρουμπέλας, φυσικός και πέντε μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β΄ Λυκείου. Συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί και μαθητές από την Ουγγαρία (σχολείο υποδοχής), την Κροατία (συντονιστικό σχολείο) και την Πορτογαλία.

Την πρώτη ημέρα στο σχολείο υποδοχής, καθηγητές και μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν από κοντά, να παρουσιάσουν τα σχολεία τους, να οργανωθούν σε διεθνείς ομάδες εργασίας και να ξεναγηθούν στους χώρους του σχολικού συγκροτήματος. Επιπλέον, οι καθηγητές και οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του Istvánmező (η γειτονιά του σχολείου), καθώς παρακολούθησαν μία σύντομη παρουσίαση για την τοπική ιστορία της συγκεκριμένης συνοικίας, δοκίμασαν παραδοσιακά εδέσματα και συμμετείχαν σε δραστηριότητα περιήγησης στην περιοχή (Παιχνίδι Θησαυρού) με θέμα τα σημαντικότερα ιστορικά κτίριά της. Παράλληλα, οι μαθητές αντάλλαξαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους σχετικά με τα εργαστήρια ψηφιακών μέσων που εκπόνησαν στη χώρα τους, τα οποία σε συνδυασμό με το υλικό που θα συγκέντρωναν από τις επισκέψεις τους σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος θα είχαν ως τελικό προϊόν τη δημιουργία video.

Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ημερών του προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες επισκέψεις:

  • Στο Ουγγρικό Κοινοβούλιο θαυμάσαμε την περίτεχνη αρχιτεκτονική του κτιρίου και ξεναγηθήκαμε στους επιβλητικούς εσωτερικούς χώρους του κοινοβουλίου και στα ενδιαφέροντα εκθέματα του ομώνυμου μουσείου.
  • Στις όχθες του Δούναβη ξεναγηθήκαμε σε σημαντικά μνημεία της ουγγρικής ιστορίας, όπως το Μνημείο Shoes στην όχθη του Δούναβη, (αφιερωμένο στους 550.000 Ούγγρους Εβραίους που έχασαν τη ζωή τους από τους Ναζί και τους Ούγγρους συνεργάτες τους), στο Μνημείο Εθνικής Ενότητας, τη Γέφυρα των Αλυσίδων, το κτίριο της Κεντρικής Αγοράς.
  • Στα Αρχεία της Βουδαπέστης ξεναγηθήκαμε στους χώρους ψηφιακής καταχώρισης των αρχείων της πόλης και συμμετείχαμε σε εργαστήριο με θέμα τη συντήρηση και την ψηφιοποίηση των αρχειακών ντοκουμέντων.
  • Στο Κάστρο της Βούδας περιηγηθήκαμε στα σημαντικά αρχιτεκτονικά μνημεία του κάστρου και οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήριο στο Ιστορικό Μουσείο της πόλης με θέμα τη μεσαιωνική ιστορία του κάστρου της Βούδας.
  • Στο κέντρο της Πέστης περιηγηθήκαμε τόσο σε περιοχές πολιτιστικού ενδιαφέροντος που συνδέονται με τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία της πόλης (την εβραϊκή  συνοικία, την πλατεία Kossuth, την πλατεία Ηρώων, την Όπερα) όσο και σύγχρονους χώρους αναψυχής και πολιτισμού (το City Park).
  • Σε οινοποιείο στο Budafok, γειτονιά στη νότια Βούδα, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του οινοποιείου και ενημερωθήκαμε για την παραγωγή του κρασιού που αποτελεί σημαντική πλευρά της ουγγρικής γαστρονομικής παράδοσης.
  • Στο Σπίτι της Ουγγρικής Μουσικής, ένα  σύγχρονο αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του κτιρίου που μοιάζει με ένα τεράστιο μανιτάρι του οποίου η γυάλινη διάτρητη σκεπή επιτρέπει  στο φυσικό φως να διαπερνά όλα τα επίπεδά του και παρακολουθήσαμε μια παράσταση μύησης στη μουσική αρμονία και τη φυσιολογία του ήχου.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας, πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια στο σχολείο, στα οποία οι μαθητές οργανωμένοι σε διεθνείς ομάδες αξιοποίησαν και επεξεργάστηκαν το οπτικό υλικό που συνέλεξαν κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών επισκέψεών τους για να δημιουργήσουν βίντεο που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά του Istvánmező  και ευρύτερα της Βουδαπέστης. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους στο Αμφιθέατρο του σχολείου υποδοχής και έλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής στο πρόγραμμα σε μια σεμνή και συγκινητική τελετή απονομής. Παράλληλα, οι καθηγητές συζήτησαν για την έως τώρα πορεία του προγράμματος και για τις επικείμενες εργασίες μέχρι την επόμενη κινητικότητα, που θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία από τις 3 έως τις 8 Απριλίου 2022.

Το πρόγραμμα της κινητικότητας ολοκληρώθηκε με γεύμα που παρέθεσαν οι φορείς του σχολείου υποδοχής  με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στη συνάντηση αυτή, είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε παραδοσιακές γεύσεις της ουγγρικής κουζίνας και να συσφίξουμε τις σχέσεις ανάμεσα στις ομάδες μας μέσα σε ένα ζεστό και χαλαρό κλίμα.

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος Erasmus+ του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αρέσει σε %d bloggers: