Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο INSTITUT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA DE PUÇOL, Ισπανία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Erasmus +KA229 : Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο INSTITUT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA DE PUÇOL, Ισπανία

Το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος Erasmus+ KA+ 229 με τίτλο : “Cultural heritage as a catalyst of creative entrepreneurship” πήρε μέρος στην 3η Διεθνή Κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 11 Μαΐου 2019 στην πόλη PUÇOL της Ισπανίας, στο σχολείο INSTITUT D’ EDUCACIÓ SECUNDÀRIA (IES) Puçol.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου η κα Δέσποινα Κυριακάκη, φιλόλογος και συντονίστρια του προγράμματος, η κα Βασιλική Γεωργούλα, φιλόλογος, ο κ. Εμμανουήλ Τσουρουπάκης, καθηγητής πληροφορικής και επτά μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Συμμετείχαν επίσης καθηγητές και μαθητές από την Κροατία (συντονιστικό σχολείο), την Πορτογαλία, την Ισπανία (σχολείο υποδοχής) και τη Σουηδία.

Το πρόγραμμα έχει στόχο να εξοικειώσει τους μαθητές με βασικές δεξιότητες σύγχρονων επαγγελμάτων όπως η γραφιστική, η φωτογραφία, η διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και η δημιουργία ιστολογίου, προκειμένου να δημιουργήσουν υλικό και να διοργανώσουν δράσεις που θα προβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας. 

Την πρώτη ημέρα στο Σχολείο Υποδοχής, καθηγητές και μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν από κοντά, να ξεναγηθούν στους χώρους του σχολικού συγκροτήματος και να παρουσιάσουν τα σχολεία και την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας. Οι μαθητές αντάλλαξαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους σχετικά με τα εργαστήρια φωτογραφίας που εκπόνησαν στη χώρα τους, τα οποία σε συνδυασμό με επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος είχαν ως τελικό προϊόν μια έκθεση φωτογραφίας. Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με γεύμα που παρέθεσε το Σχολείο υποδοχής με τη σύμπραξη όλων των φορέων, της Διευθύντριας του Σχολείου υποδοχής, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Στην πρώτη αυτή συνάντηση, ενθουσίασαν το κοινό οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου με τη ζωτικότητα και  το κέφι τους στην εκτέλεση ελληνικών τραγουδιών που στο παρελθόν μάς εκπροσώπησαν σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες επισκέψεις:

  •    Στο Μουσείο Orxata (Orxata museum), όπου μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες όπως η παρασκευή ενός χυμού (οrxata), που εξάγεται από τον ξηρό καρπό τσούφα (chufa).
  •    Στον υγροβιότοπο Marjal del Moro, όπου περιηγηθήκαμε σε έναν χώρο παρατήρησης πουλιών αλλά και μοναδικής σημασίας για τη διατήρηση απειλούμενων πτηνών.
  • Στον υγροβιότοπο Albufera, όπου απολαύσαμε μια βόλτα στη λίμνη με ένα παραδοσιακό σκάφος.
  • Σε παραδοσιακό αποστακτήριο (Destilerias Pla), στο οποίο οι καθηγητές μάθαμε ορισμένα μυστικά παρασκευής ποιοτικού οίνου.
  •   Στο ιστορικό κέντρο της πόλης Puçol, που χρονολογείται από το 1242.
  • Στην πόλη Valencia, όπου μαθητές και καθηγητές εντυπωσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της ξενάγησης από τα αξιοθέατα της πόλης και κυρίως από την επίσκεψη στην Πόλη των Τεχνών και των Επιστημών (City of Arts and Science).

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια στο σχολείο, στα οποία οι μαθητές εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες. Αξιοποιώντας το υλικό που συνέλεξαν κατά τη διάρκεια των επισκέψεών τους στις πόλεις Puçol και Valencia, επεξεργάστηκαν φωτογραφίες που προωθούν την πολιτιστική κληρονομιά των περιοχών αυτών. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους στο Αμφιθέατρο του Σχολείου Υποδοχής. Από την άλλη, οι καθηγητές συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος μέχρι τώρα και για τις επικείμενες εργασίες μέχρι την επόμενη κινητικότητα, που θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.

Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι η φιλοξενία όλων των φορέων του σχολείου υποδοχής υπήρξε ιδιαίτερα συγκινητική.

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος Erasmus+ του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αρέσει σε %d bloggers: