To 4o ΓΕΛ Ζωγράφου στην ημερίδα Euroscola, Στρασβούργο, 27 Απριλίου 2017

Γράφει η μαθήτρια Δέσποινα Φερεκίδη, Β4

Τα εικοσιτέσσερα παιδιά της ελληνικής αποστολής από την Α’ και τη Δ’ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Αττικής, μέσα από συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν πριν το ταξίδι μας, χωριστήκαμε σε έξι επιμέρους ομάδες. Τα θέματα που διαπραγματευτήκαμε ήταν το μέλλον της Ευρώπης, το μεταναστευτικό, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ασφάλεια, η  ανάπτυξη καθώς και η εργασία των νέων. Προετοιμαστήκαμε από τους συνοδούς μας κ. Παναγιώτα Φραγκολίδου, Αγγλικής Φιλολογίας και κ. Λάμπρο Πόλκα, φιλόλογο, οι οποίοι καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας μας εμψύχωναν και μας παρείχαν χρήσιμες πληροφορίες για το ταξίδι και την εμπειρία μας. Προετοιμάσαμε το κείμενο παρουσίασης της χώρας μας και τα πορίσματα μας για κάθε θέμα.

Στις 26 Απριλίου 2017 ταξιδέψαμε από την Αθήνα στη Φρανκφούρτη, την πόλη με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας. Επιβιβαστήκαμε άμεσα στο πούλμαν και αναχωρήσαμε για την πρώτη μας στάση, την πόλη της Χαϊδελβέργης. Εκεί, με τη συνοδό μας, είχαμε την ευκαιρία να διασχίσουμε τη γέφυρα του ποταμού Νεκάρ ή  όπως αλλιώς αποκαλείται «γέφυρα της μαϊμούς» περνώντας κάτω από την είσοδο του πύργου. Περπατήσαμε στον μεγάλο πεζόδρομο της παλαιάς πόλης Altstadt, πόλη με οικοδομήματα με μεσαιωνική και αναγεννησιακή αρχιτεκτονική, αγορές και την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος. Αναχωρήσαμε για το Στρασβούργο και αφήσαμε πίσω μας το Κάστρο της Χαιδελβέργης και τον περίπατο των φιλοσόφων.

Η 27η Απριλίου ήταν αφιερωμένη στην ημερίδα της Euroscola και στο Στρασβούργο. Αφού ενημερωθήκαμε από το προσωπικό για τη συνέχεια της ημέρας μας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οδηγηθήκαμε στο χώρο πρωινού όπου συναντήσαμε τα παιδιά από τις υπόλοιπες χώρες. ‘Έπειτα κατευθυνθήκαμε στο ημικύκλιο όπου πραγματοποιήθηκαν και οι συζητήσεις μας. Έγινε ενημέρωση από τις διοικητικούς υπαλλήλους για τη λειτουργία της Ε.Ε. και στη συνέχεια οι ολιγόλεπτες παρουσιάσεις των σχολείων.  Στο τέλος της πρώτης ολομέλειας οι μαθητές κάναμε ερωτήσεις στον κ. Edouard Martin, μέλος του Ευρωκοινοβουλίου.

Στη συνέχεια ακολούθησε γεύμα στην αίθουσα της τραπεζαρίας όπου και άρχισε η γνωριμία με τους υπόλοιπους μαθητές-Ευρωβουλευτές μέσω του παιχνιδιού Eurogame. Έπρεπε να χωριστούμε σε ομάδες των τεσσάρων και να απαντήσουμε σωστά σε ερωτήσεις γραμμένες στις 24 γλώσσες της Ευρωπαϊκής ένωσης με νικήτρια την ομάδα που θα απαντούσε τις περισσότερες σωστές απαντήσεις. Οι καθηγητές παράλληλα με εμάς έπαιξαν κι εκείνοι ένα παρόμοιο παιχνίδι. Αφού ήμασταν έτοιμοι, οδηγηθήκαμε σε ξεχωριστές αίθουσες όπου όλοι οι μαθητές του κάθε θέματος βγάλαμε δύο αντιπροσώπους για να παρουσιάσουν στη συνέχεια τα πορίσματα για τα ερωτήματα και τα ζητήματα που είχαμε θέσει και συζητήσει. Σχεδόν σε κάθε θέμα ακουγόταν κι από ένα παιδί από την δική μας ελληνική συμμετοχή. Η ίδια συμμετείχα στην επιτροπή Future of Europe και έκανα την εξής ερώτηση για το θέμα youth employment (απασχόληση των νέων) : « Πώς οι νέοι μπορούν να αντιμετωπίσουν το ‘πρόβλημα’ ότι οι επιχειρήσεις θέλουν εμπειρία από τους εργαζόμενους τη στιγμή που εκείνοι έχουν μόλις βγει στην αγορά εργασίας ;»

Όταν τελείωσαν οι μεμονωμένες συνεδριάσεις, έγινε ψηφοφορία για τη λήψη των αποφάσεων για τα έξι θέματα. Η δεύτερη ολομέλεια τελείωσε με την ολοκλήρωση του Eurogame.

Μετά το πέρας της επίσκεψής μας είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στη πόλη του Στρασβούργου. Περπατήσαμε στη πόλη που είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού Ιλλ, ενώ πήγαμε και στον επιβλητικό καθεδρικό ναό της Παναγίας με ύψος 142 μ. που τον κάνει έναν από τους 6 υψηλότερους στον κόσμο. Έπειτα περιηγηθήκαμε στη «Μικρή Γαλλία» με τα ξύλινα σπιτάκια και τα αμέτρητα γεφύρια.

Την τελευταία μέρα του ταξιδιού μας -28 Απρίλη- αναχωρήσαμε οδικώς για τη Φρανκφούρτη. Περάσαμε τα σύνορα Γαλλίας-Γερμανίας και φτάσαμε στην πλατεία Romer, μια μικρή πλατεία όπου γίνεται φανερό το γερμανικό στυλ. Αγοράσαμε αναμνηστικά και μετά συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην πλατεία του Αγίου Νικόλα. Η Φρανκφούρτη συνδυάζει υπερσύγχρονους γυάλινους ουρανοξύστες, ενώ στην άλλη πλευρά δεσπόζουν σοκάκια στο μεσαιωνικό κέντρο και τη συνοικία Sachsenhausen.

Προσωπικά πιστεύω πως η εμπειρία του Ευρωκοινοβουλίου και του υπέροχου ταξιδιού θα μείνει σε όλους,καθηγητές και μαθητές, αξέχαστη. Ήρθαμε πιο κοντά στους δημοκρατικούς θεσμούς με την προσωπική μας συμμετοχή αλλά και πιο κοντά ο ένας στον άλλον δημιουργώντας φιλίες με άτομα και από άλλες χώρες με διαφορετικές ιδεολογίες. Μάθαμε να συνυπάρχουμε και να αποφασίζουμε για το δικό μας κοινό καλό.  Είμαι πολύ χαρούμενη που μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχω σε αυτό το υπέροχο πρόγραμμα και ταξίδι. Τέλος, εκτός από τους συνοδούς μου, θα ήθελα να ευχαριστήσω και την καθηγήτρια μου, κα Δέσποινα Κυριακάκη, φιλόλογο, που με ώθησε για τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Εuroscola.

1η ημέρα Χαϊλδεβέργη

2η ημέρα Στρασβούργο

3η ημέρα Φρανκφούρτη

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ! (Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση)